Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...
VEDOŽELJNEŽ
“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”
GAMIFIKACIJA - NOVA VROČA BESEDA PRI ORGANIZACIJI DOGODKOV
Za vas piše Domen Bukovec, dne 02. 02. 2022
Gamifikacija – Foto: Pexels, Cottonbro
Že od malih nog se najhitreje učimo, če se nam novi izzivi predstavijo skozi igro. Naloge postanejo zabavne in hitro si zapomnimo nove koncepte, ki jih moramo premagati na nove načine. Ta koncept dokazano deluje in tudi kot odrasli lahko vidimo, da hitreje pridobivamo nova znanja na področjih, ki se nam zdijo zabavna. Isto velja tudi za dogodke. Če nam je dogodek zabaven in zanimiv, si ga bomo zapomnili, medtem ko želimo dolgočasne dogodke čimprej pozabiti.
Poraja se vprašanje, zakaj ne bi naših dogodkov obogatili z igro in jih tudi tako naredili zabavne ter nepozabne za naše udeležence? In tukaj pride v igro Gamifikacija oz. gamification. Preberite si spodnji članek in spoznajte, kaj sploh je gamifikacija ter kako jo lahko vključite v vaš naslednji dogodek.
Vas zanima le določeno poglavje objave? Klik na poglavje vas bo ponesel do želene vsebine.
Kaj je gamifikacija?
Gre za postopek uporabe mehanik, elementov in principov igre v ne-igralniških kontekstih, da bi bolje pritegnili udeležence. Gamifikacija deluje po principu nagrad. Različne vrste iger (na in izven spleta) vključujejo določene naloge, ki jih je treba opraviti. Uspešno dokončanje teh nalog pa privede do nagrade.
Poenostavljeno: Gamifikacija je uporaba iger za spodbujanje vključenosti posameznikov.
Primeri mehanik in elementov, ki jih lahko uporabimo pri gamifikaciji:
- Cilji – dokončajte nalogo in prejmite nagrado, na primer značko ali točke.
- Status – uporabniki povečajo svoj rang ali uvrstitev z dokončanjem aktivnosti. Lestvice najboljših kažejo, kdo “zmaga”, in spodbujajo uporabnike, da se bolj potrudijo za zmago.
- Skupnost – Uporabniki so združeni ali razvrščeni v skupine za reševanje težav, dokončanje dejavnosti ali drugačno doseganje cilja.
- Izobraževanje – Nasveti, triki in kvizi so na voljo uporabniku skozi celoten proces.
- Nagrade – Kot je navedeno zgoraj, so točke in značke običajne nagrade, ki temeljijo na posameznikovemu zadovoljstvu ob zmagi. Druge nagrade so lahko popusti, kuponi ali darilne kartice, ki so materialne spodbude. To poveča motivacijo uporabnika in ohranja visoko angažiranost.
Zakaj uporabiti gamifikacijo na dogodkih?
Uporaba na dogodkih ima številne pozitivne učinke:
1. Poveča angažiranost udeležencev
Občutek za razvijanje določene veščine je eden od pomembnih vidikov samouresničitve in dobrega počutja. Takšne tehnike povečujejo angažiranost udeležencev in zagotavljajo večje možnosti za uspeh dogodka.
2. Spremeni opazovalce v udeležence
Gamifikacija upošteva potrebe udeležencev. Ko je gamifikacija pravilno izvedena, spodbudi udeležence iz pasivnih gledalcev v aktivne soustvarjalce dogodka.
3. Ustvari visokokakovostne izkušnje
Gamifikacija omogoča neobičajno izkušnjo dogodkov in ob pravi izvedbi lahko pri udeležencih pusti trajen vtis. To lahko vpliva na boljše zaznavanje celotnega dogodka, lažje ponotranjene sporočil in boljšo zapomnljivost dogodka.
4. Ustvarite bolj sproščeno vzdušje
Igre zagotavljajo ustvarjalno in bolj sproščeno vzdušje na dogodku. Med igranjem iger in opravljanjem drugih (nam) zanimivih dejavnost se v naših možganih sproščajo endorfini. Endorfini so naravna zdravila proti bolečinam, ki sproščajo, umirijo in nas osredotočijo. Strategije gamifikacije izboljšujejo sproščanje endorfinov in pomagajo ustvariti okolje, idealno za osredotočeno učenje.
Kako vključiti gamifikacijo v dogodek?
Ko planiramo vključitev gamifikacije v dogodek, moramo imeti v mislih eno temeljno stvar: preprosteje kot je, večjo angažiranost udeležence boste dobili. Gamifikacija vašega dogodka ni nujno težka naloga: uspeh je odvisen predvsem od vsebine in načina, kako spodbuja udeležence k sodelovanju.
Primer 1
Preprosta tehnika gamifikacije so kvizi, v katerih udeležencem zastavimo vrsto vprašanj, njihovi odgovori pa jih premaknejo na naslednji izziv. Na koncu bo vsak udeleženec videl svoje točke in svoj položaj (uspeh) na lestvici. Tukaj si lahko pomagate z vrsto spletnih orodij, kot sta Mentimeter in Slido , ki nam omogočata enostavno pripravo online kvizov in so zelo enostavna za uporabo. Ta vrsta gamifikacije je kot nalašč za treninge, saj igralec pokaže znanje, ki ga je pridobil na dogodku.
Primer 2
Drug preprost primer gamifikacije dogodkov je naša lastna verzija lova mrhovinarjev (ang. scavenger hunt) ki jo lahko pripravimo z aplikacijo GooseChase. Ta tehnika vključuje udeležence, ki se morajo premikati po prizorišču in opravljati različne naloge, da pridobivajo točke. Primer naloge bi lahko bil, da posnamejo selfie na točno določeni stojnici ali s točno določeno osebo, lahko jih pa tudi izzovemo z vprašanji.
Aplikacija Goose Chase – Foto: University of Waterloo, Link
Primer 3
Tretji primer so igre, ki spodbujajo udeležence k povezovanju in medsebojni interakciji. Primer take igre je dve resnici ena laž, ki pomagajo udeležencem spoznati svoje soudeležence. Vendar ne pozabite, da je tanka meja med otroškim in zabavnim. Naj bodo igre prilagojene vrsti dogodka in ciljnim udeležencem.
Zaključek
Kot smo spoznali v tem blogu je Gamifikacija samo še en način, kako udeležence zbližati z dogodkom in jih aktivirati. Če smo pazljiivi in implementacijo ustrezno prilagodimo udeležencem in vsebini dogodka, potem imamo možnost narediti dogodek, ki se bo ljudi dotaknil in poskrbel, da ga ne bodo nikoli pozabili.
“Povej mi, pa bom pozabil. Pokaži mi in si bom zapomnil. Vključi me in razumel bom za vedno.” – Konfucij
Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:
PREBERITE VEČ
“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.
Kam torej na zabavno prednovoletno druženje, ki bo po meri vodstva podjetja in zaposlenih?
Tokrat bomo bolje pogledali izbiro primerne lokacije za organizacijo manjšega sejma ...
Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...