VEDOŽELJNEŽ

“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”

Anja Novak

Zaslonska izčrpanost je nova pandemija

Za vas piše Anja Novak, dne 23. 3. 2022

Zoom izčrpanost

Zaslonska izčrpanost – Foto: Pexels, Aanna Shvets

Se po spletnem sestanku počutite izčrpani? Vas spletni dogodek ne napolni z energijo, ampak vas utrudi? Lahko da trpite za zaslonsko izčrpanostjo, ki je posledica utrujenosti zaradi velike prisotnosti na spletnih komunikacijskih platformah, kot so Zoom, MS Teams in drugi.

Preberite to blog objavo in odkrijte, kaj je zaslonska izčrpanost, zakaj nastane in kako jo lahko zmanjšate na svojem naslednjem dogodku ali sestanku. 

Prisotnost virusa je povzročila, da se je vse od druženja do dela preneslo na splet. Ta način življenja se je do določene mere obdržal, saj je virtualni svet olajšal številne vsakodnevne dejavnosti. Po začetnem navdušenju in številnih preostalih spletnih dogodivščinah pa je veselje nad spletnimi druženji ter sestanki začelo pojenjati, saj se je pokazalo, da lahko ti izčrpajo človeški um in telo. Pojavila se je zaslonska izčrpanost (“Zoom fatigue”):

“utrujenost, zaskrbljenost ali izgorelost, povezana s pretirano uporabo virtualnih komunikacijskih platform.” Psychiatric Times

 

Zaslonska izčrpnost naj bi nastala zaradi:

  • milisekundne zamude pri virtualnih besednih odzivih, ki negativno vplivajo na naše medosebno zaznavanje, 
  • slabše zmožnosti ustvarjanja družbenih vezi, ki ne vzbujajo toliko oksitocina (hormona “ljubezni”) kot bi ga običajno druženje,
  • slabšega očesnega stika, ki vpliva na počasnejši odziv, slabše pomnjenje obrazov in slabšo všečnost ter privlačnost,
  • manjše zmožnosti razumevanja neverbalne komunikacije, kar zahteva večji fokus, da se razumejo posredovane informacije. 

To izčrpanost lahko na spletnih dogodkih in sestankih zmanjšamo z vključenostjo udeležencev, saj nam le ta omogoča boljše ustvarjanje vezi ter medsebojne komunikacije. Zato ni presenetljivo, da kar 49 % tržnikov trdi, da je vključenost udeležencev ključni razlog uspešnega spletnega dogodka.

Nekaj idej za vključenost udeležencev, da bo zaslonska izčrpanost na vašem naslednjem dogodku čim manjša: 

1. Spodbujajte prisotnost s kamero in ozvočenost (vklop mikrofona) udeležencev: Pomemben element vključenosti je tudi prisotnost udeležencev s kamero, saj je veliko lažje (tako za govornike kot za udeležence), da opazujejo odzive drugih ljudi. Spodbujajte tudi, da postavljajo vprašanja z ozvočenjem, seveda samo tam, kjer je primerno. Če se vam zazdi, da postajajo udeleženci utrujeni, naredite odmor in jih prosite, da se za nekaj minut odklopijo od naprav.

2. Spodbujajte komunikacijo v “chatu”: Postavljajte vprašanja in nanje tudi odgovarjajte, pišete lahko tudi zanimive misli dogodka ter svoja razmišljanja. 

3. Uporabite možnosti vključevanja, ki jih ponuja vaša platforma: Številne spletne platforme imajo možnost reakcij, ki jih lahko udeleženci uporabijo kot odziv na spletni dogodek in vaša postavljena vprašanja.

4. Uporabite zunanje aplikacije: Mentimeter, Miro, Kahoot je le nekaj izmed spletnih aplikacij, ki so lahko odlična spodbuda za vključenost udeležencev. 

5. Vzpostavite medosebno komunikacijo: Nekatere platforme (npr. Zoom) imajo možnost “breakout sob”, ki lahko vzpostavijo pristnejše in boljše medosebne odnose ter omogočijo mreženje. 

Zoom izčrpanost

Zaključek

Vidimo lahko, da bodo spletna druženja in sestanki do določene mere ostali del vsakodnevnega življenja. Vendar ima takšno druženje tudi negativne posledice – fizično in psihično izčrpanost, ki ji rečemo zaslonska izčrpanost. Zato mora vsak organizator spletnih druženj in sestankov pri organizaciji ter izvedbi teh razmisliti o zdravju vseh vključenih.

Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:

PREBERITE VEČ

“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.

Spletno govorništvo je vse okoli nas. Če si čisto na začetku svoje poti, je prvi korak to, da preizkusiš svoje ...

Pogumno smo zakorakali v leto 2023 in na vidiku so spremembe, tako osebne kot poslovne narave.

Bi radi organizirali dogodek in ne veste, kako sploh začeti? Lokacija, datum, dekoracija, hrana, glasba, ...

Spletno govorništvo je vse okoli nas. Če si čisto na začetku svoje poti, je prvi korak to, da preizkusiš svoje ...