Vedoželnjež_splošno2
Vedoželnež_splošno3
Vedoželnež_splošno4
Vedoželnež_splošno1

VEDOŽELJNEŽ

“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”

Vedoželnjež_main3
Avtor na Vedoželjnežu

GRAFIČNA PODOBA DOGODKA - NEIZKORIŠČEN POTENCIAL?

Za vas piše Tina Cajnkar, dne 13. 01. 2022

Grafična podoba dogodka

Grafična podoba dogodka  – Foto: Pexels, George Milton

Pogosto se pri organizaciji dogodkov srečamo z naročniki, ki preprosto ne verjamejo, da jim lahko dovršena grafična podoba njihovega dogodka doprinese k uspešnosti le tega ali pa se jim posledično višji strošek organizacije zdi neutemeljen in nepotreben.  »Grafično podobo že imamo«, čeprav barvno ozadje na njihovi predstavitvi ne predstavlja ničesar, »Bomo naredili sami«, čeprav nimajo izkušenj iz dotičnega področja, »Za ta denar lahko najamemo profesionalca«, čeprav smo tudi mi profesionalci, so pogosti odgovori na ponujeno storitev. 

Če ste torej tudi vi ena od tistih oseb, ki ne razume, zakaj bi bilo v izgradnjo grafične podobe dogodka vredno investirati, berite naprej in izvedite, zakaj so vizualne informacije na dogodkih pomembne in kako lahko tudi vi izkoristiti njihov potencial.

Pa je grafična podoba dogodka res nepomembna?

Ljudje smo vizualna bitja, kar pomeni, da je vid primarni način dojemanja sveta okoli nas. Neprestano spremljamo okolico in nevede sprejemamo podatke o barvi, vzorcih in oblikah. Estetsko dovršene kompozicije (kako so elementi razporejeni in povezani med sabo) v nas vzbudijo občutek ugodja in posledično nam lastnosti dotičnega okolja lažje ter lepše ostanejo v spominu.  

Enako velja za obiskovalce dogodkov. Če izhajamo iz dejstva, da smo ljudje vizualno naravnani in si v primerjavi s slišanimi informacijami vidne zapomnimo tudi do 6-krat bolje, vidimo, da je grafična podoba lahko nenadomestljiva pri shranjevanju informacij.

Ali ne želite, da bi si zapomnili prav vaš dogodek in njegovo sporočilo? Da bi obiskovalcem ostal dogodek v lepem spominu in bi o njem govorili še mesece po preteku dogodka? Verjetno si.

Celostna grafična podoba

Celostna grafična podoba, ali v oblikovalskem svetu na kratko CGP, zajema celotno vizualno podobo podjetja. Sestavljena je iz elementov (tipografije, barvne palete, logotipa, slogana …), ki pomagajo podjetju graditi na prepoznavnosti in ustvarjanju lastne identitete na trgu. Podjetja, ki se že v osnovi odločijo za izdelavo take podobe, delujejo bolj profesionalno, se lažje razlikujejo od konkurence, stranke pa takim podjetjem prej začnemo zaupati. Z grafično podobo se začne graditi tradicija.

Z grafičnimi podobami se navadno srečamo pri zasnovi podjetji, vendar se definicijo enostavno preslika na različne produkte, storitve in doživetja, kamor lahko vključimo tudi izvajanje dogodkov. Kadar na trg predstavimo odličen produkt s kvalitetnimi lastnostnimi in te povežemo z grafično podobo, ki zajema bistvo le tega, nastane prava blagovna znamka. Blagovna znamka bo uporabnikom, kupcem ali obiskovalcem dala vtis o vaših storitvah in jih kot simbol spomnila na izkušnjo s vašim podjetjem.

Grafična podoba za dogodek AHK

Grafična podoba za konferenčni dogodek, ki smo jo izdelali pri podjetju Eventnika  – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar

Celostna grafična podoba

Če torej navedena dejstva prenesemo v industrijo organizacije dogodkov, govorimo o enakih vizualnih elementih. Te lahko za posamezni dogodek podjetja prevzamemo iz že obstoječe identitete podjetja, ki želi imeti dogodek. Izpostavitev simbolov, logotipov in grafik udeležencem na dogodku, je oblika marketinga, ki omogoči obiskovalcem, da posledično lažje povežejo prav vaše podjetje z dobro izkušnjo na dogodku. S tem skupaj gradimo na prepoznavnosti vašega podjetja in višji vrednosti le tega. 

V tej kategoriji lahko kot primer omenim Mindvalley, podjetje, ki se ukvarja z osebnostno transformacijo posameznika. V sklopu svojega delovanja organizirajo konference, predavanja in druženja, ki vizualno vedno odražajo njihov originalni CGP in s tem vzpostavljajo dolgotrajno tradicijo, ki omogoča instantno prepoznavnost njihovega podjetja.

Grafična podoba povezana s CGP podjetja

Logotip podjetja Mind Valley  – Foto: Mind Valley, https://www.mindvalley.com/

Grafična podoba povezana s CGP podjetja

Dogodek podjetja Mind Valley primer grafične podobe prevzete iz identitete podjetja  – Foto: Alyson Stoner, https://twitter.com/alysonstoner/status/1234615232774856704

Druga možnost je, da se za dogodek izdela unikatna grafična podoba z novimi vizualnimi elementi. Unikatna podoba se naredi, ko se želi dogodek izpostaviti kot lastna identiteta, ki ni povezana z grafično podobo podjetja. Oblikovane elemente uporabimo izključno na dogodku ali sklopu dogodkov in za promocijo dogodka na različnih kanalih. Tega načina se je dobro poslužiti, kadar ima naš dogodek močno sporočilo, ki ga bomo z dodelano grafično podobo lažje prenesli na naše obiskovalce. Kot smo že omenili, vidne informacije si ljudje zapomnimo bolje. Zakaj torej ne bi izkoristili tega dejstva, in zagotovili, da se bo naše sporočilo širilo lažje in dlje. 

Na slovenskem trgu imamo tukaj močnega predstavnika – ponavljajoči dogodek Čarobni dan, ki ga organizira Zavod Zaupanje, odraža energijo mladosti, zabave in dobrega počutja za celotno družino, prav to pa je predstavljeno tudi z zdaj že vsem poznanim izgledom tega dogodka. Vizualna podoba se sklada s sporočilom dogodka in ni povezana z CGP-jem zavoda, ki dogodek organizira.

Unikatna grafična podoba dogodka

Utrinek iz dogodka Čarobni dan primer unikatne grafične podobe – Foto: Govori se, https://govorise.metropolitan.si/dogodki/rekordni-10-carobni-dan-v-arboretum-volcji-potok/

Zaključek

Grafična podoba dogodka lahko bistveno vpliva na njegovo sporočilnost, prepoznavnost in estetskost. Ker smo ljudje vizualna bitja in si vizualne informacije zapomnimo prej, je smiselno, da je grafična podoba dovršena in premišljena. Če se zavedamo lastnosti in pomena grafične podobe, lahko iz preprostega dogodka, s pomočjo nekaj dodatnih elementov, zgradimo lastno identiteto, ki bo pripomogla k prepoznavnosti in profesionalnosti dogodka.

Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:

PREBERITE VEČ

“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.

Da ljudje hodijo na konference zato, da so na tekočem s strokovnimi trendi, je eden največjih mitov, .

Ravno prebiram zajetno monografijo, kjer avtorica dobro argumentira, da sta gledališčna ...

Dobro smo se zavedali, da potrebujemo za organizacijo dogodka in izvedbo strokovno podporo. ...

Da ljudje hodijo na konference zato, da so na tekočem s strokovnimi trendi, je eden največjih mitov, .