Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...
VEDOŽELJNEŽ
“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”

Grafična zasnova dogodka od začetka do konca
Za vas piše Tina Cajnkar, dne 27. 01. 2022

Grafična zasnova dogodka – Foto: Pexels, Cottonbro
Organizacija dogodka je kompleksen proces, ki posega v različne veje delovanja človeka. V glavnem sestoji iz definiranja ciljev dogodka (zakaj se dogodek organizira), določitve ciljne publike, ključnih komunikacijskih sporočil, planiranja, predpostavljanja možnih scenarijev in iskanja rešitev za morebitne težave na samem dogodku. V določenih primerih vključuje tudi iskanje lokacij, najem cateringa, okrasitev prostora ali za dotičen blog pomembno – grafično zasnovo dogodka, ki bo dodala tisto nekaj več k vizualnemu delu celotne izvedbe.
Če vas zanima, kaj grafična zasnova dogodka vsebuje, na katere elemente je potrebno biti še dodatno pozoren in kako se izogniti najpogostejšim napakam, preberite naslednjo objavo in se spustite z nami v svet barv, tipografije in estetskosti.
Vas zanima le določeno poglavje objave? Klik na poglavje vas bo ponesel do želene vsebine.
Pogovor z naročnikom
Prvi korak pri zasnovi katerekoli grafične podobe, tudi take za dogodek, je odločitev, kateri grafični elementi, simboli in barve predstavljajo dogodek ali sporočilo dogodka. Na tem delu se je kot organizator potrebno usesti in določiti:
- zgodbo,
- komu je namenjen,
- kje se bo odvijal,
- sporočilo,
- končni namen dogodka.
Z odgovori na vprašanja dobimo občutek, kaj je zares pomembno in posledično lažje grafični ekipi predamo informacije o tem, katere elemente je potrebno dodatno poudariti in katere je mogoče bolje pustiti manj dodelane.
Z vpogledom v naročnikove želje in lastnosti samega dogodka bomo zagotovili, da bo oblikovanje utemeljeno in ne samo slepo strmenje k estetskosti. Prav oblikovanje, ki ima jasne odgovore na vprašanje “zakaj”, je dobro oblikovanje. Barve bodo imele sporočilnost, tipografija bo odražala slog dogodka, dodatni elementi pa bodo dodali k želeni atmosferi.
Barvna paleta
Sledi definiranje posameznih elementov grafične zasnove. Eden prvih korakov je izdelava barvne palete. Kot se verjetno vsi zavedamo, imajo barve moč vplivati na človeške občutke in odzive. Enako velja pri dogodkih, saj barve vplivajo na to, kako bodo obiskovalci dojemali dogodek, kako se bodo na njem počutili in kakšno sporočilo bodo odnesli s sabo domov. Pomembno je, da pri tem upoštevamo teorijo barv in dejstvo, da v določeni kulturi barve že same po sebi nosijo pomen.
Pri določitvi barvne palete za grafično zasnovo našega dogodka si je pomembno zapomniti še, da barve izgledajo različno glede na okolje, v katerem so predstavljene (metamerija) in glede na to, s katerimi barvami so kombinirane. Primer: rdeča barva ob beli nakazuje poudarek, ob oranžni pa so-ustvarja občutek topline. Posledično si je smiselno ogledati prostor, v katerem se bo dogodek odvijal. Barve sten, pohištva in vrsta ter količina svetlobe bodo bistveno vplivali na izgled izbranih barv.

Primer barvne palete – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar
Nasvet
Uporabite vijolične odtenke, kadar vaš dogodek govori o duhovnosti. Izberite zeleno ali modro barvo, ko je sporočilo dogodka usmerjeno v trajnost ali okolje. Rdeča, kombinirana s temnejšimi odtenki sive, pa je namenjena podjetniškim dogodkom.

Mind Valley z dominantno vijolično barvo – Foto: Alyson Stoner, https://twitter.com/alysonstoner/status/1234615232774856704

Dogodek hrana ni za tjavendan z dominantno zeleno barvo – Foto: Siol.net, https://bit.ly/3FZcH68

Konferenca Falling Walls Lab z dominantno rdečo barvo – Foto: Dirk Laessig, https://www.uni-heidelberg.de/alumni/research-alumni/2016/01/en/falling_walls_konferenz.html
Osnovne grafike
Z izbranim barvnim tonom dogodka se lahko lotimo bolj kompleksnih elementov, ki zahtevajo več premišljenosti in časa. Pri osnovnih grafikah se je dobro držati pravila manj je več. Simboli morajo biti jasni, enostavno prepoznavni in razumljivi, saj bomo s tem zagotovili, da si jih bodo gledalci lažje zapomnili in jih hitreje povezali s samim dogodkom. Pogosto za inspiracijo vzamemo sporočilo dogodka.
Med osnovne elemente spada logotip dogodka oz. glavna grafika, v kateri zaobjamemo prezentacijo celotnega dogodka in jo povežemo z bistvom dogodka. Lahko je ime, simbol, monogram, znak itd. Namen glavne grafike je zagotoviti zanesljivo prepoznavnost dogodka pri ciljni skupini in jo navadno umestimo na vse medije, kjer se grafična podoba dogodka pojavi.

Ime kot osnovna grafika: Eurovision – Foto: Eurovision Song Contest Wiki, https://eurosong-contest.fandom.com/wiki/Eurovision_Song_Contest_2020

Simbol kot osnovna grafika: Olimpijske igre – Foto: Pierre de Coubertin, https://olympics.com/images/static/b2p-images/logo_color.svg

Monogram kot osnovna grafika: Vancouver fashion week – Foto: Fibre2Fashion, https://www.fibre2fashion.com/trade-fairs/vancouver-fashion-week-2021-57936
Poleg logotipa med elemente umeščamo tudi ostale grafične dodatke, ki se pojavljajo čez celotno grafično podobo in zagotavljajo, da tudi kadar logotip ali ime dogodka nista izpostavljena, vtis o grafični podobi in posledično sporočilo pride do ciljne publike. Kot dodatni elementi so lahko uporabljene različne črte, krogi, barvne površine in ikone.
Izbira pisave
Pisava je lahko podpora grafičnim elementom ali čisto samosvoj izrazni element. Odvisno je od tega, kakšno tipografijo oz. kombinacijo tipografij izberemo. Dobro izbrana tipografija igra pomembno vlogo pri predaji sporočila, saj lahko v primeru, da napisana vsebina ne bo lahko berljiva, izgubimo pomembne točke za doseganje naše ciljne publike.
Možnosti in kombinacije tipografij so neomejene in preprostega pravila za izbiro prave tipografije ni. Navadno kombiniramo vsaj dve tipografiji.
Ena izmed izbranih predstavlja dekorativno tipografijo – ta je uporabljena za naslove, poudarjanje. Tip dekorativne pisave lahko variira od linearnih odebeljenih ali poševnih črkovnih znakov do serifnih rokopisnih pisav. Glavna lastnost pisave izbrane za naslove in poudarjanje je izraznost, saj s tako pisavo prispevamo k tonu dogodka in lažje povežemo rdečo nit z ostalimi elementi. Te pisave so običajno tudi manj berljive, saj so namenjene pritegnitvi pozornosti.

Primer serifne pisave Times New Roman – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar

Primer linearne pisave Arial – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar

Rokopisna / dekorativna pisava Autumn in November – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar
Druga uporabljena pisava je pisava, uporabljena za daljša besedila. Pri daljših besedilih izredno pomembno vlogo igrata čitljivost in berljivost tipografije. Na ti dve lastnosti vplivajo oblika črkovnih znakov, razmak med črkami v besedi, obstoj in oblika serifov itd. Gre za pisavo informacij in da zagotovimo prehod informacij do ciljne publike, mora biti pisava jasna. Kadar pisava za daljša besedila ni primerno izbrana, imajo obiskovalci lahko težavo s prejemanjem pomembnih informacij v zvezi z dogodkom.
Nasvet
Na tiskanem mediju so bolj čitljive serifne pisave, ki imajo male razlike v odebelitvi potez. Za medije, ki bodo predstavljeni na spletu pa so bolj berljive linearne pisave.
Prilagajanje grafičnih elementov
Ko imamo določene vse elemente, sledi njihova uporaba na različnih medijih. Različnih grafičnih elementov ne sme biti preveč, prav tako pa oblikovalske rešitve ne smejo biti monotone. Velika količina različnih simbolov na različnih medijih, kot so letaki, brošure, predstavitve, objave, lahko obiskovalce zmede in jih odpelje stran od rdeče niti dogodka. Pri uporabi grafičnih elementov je torej potrebno biti dosleden, vsi uporabljeni mediji za predstavitev dogodka morajo delovati sinhrono in se med sabo povezovati.



Mediji za dogodek oblikovani s prilagajanjem grafičnih elementov, ki smo jo izdelali pri podjetju Eventnika – Foto: Eventnika, Tina Cajnkar
Da razbijemo monotonost je bolj smiselno kot izdelava unikatnih elementov za vsak medij, prilagoditev in sprememba že obstoječih. Z drugačno kompozicijo (postavitvijo elementov), barvo, kombinacijami in razrezom (uporabi se samo del grafičnega elementa), lahko enostavno dosežemo, da bodo naše rešitve delovale dovršeno in povezano ter ne samo kopija istega dizajna na drugem formatu.
Zaključek
Pri prenosu sporočila med obiskovalce dogodka igra pomembno vlogo grafična zasnova. Grafična zasnova je sestavljena iz več korakov, ki vsak po svoje doprinesejo k njeni jasnosti in razumljivosti. Z dobro dorečeno barvno paleto, izbrano tipografijo in izdelanimi grafičnimi elementi, ki so uporabljeni unikatno, a koherentno na različnih medijih, sporočilo dogodka lažje in učinkovitejše prenesemo na obiskovalce.
Če vas zanima, zakaj ima grafična podoba pomembno vlogo pri dobro zasnovanem dogodku, preberite naš blog GRAFIČNA PODOBA DOGODKA – NEIZKORIŠČEN POTENCIAL?
Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:
PREBERITE VEČ
“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.
Kam torej na zabavno prednovoletno druženje, ki bo po meri vodstva podjetja in zaposlenih?
Tokrat bomo bolje pogledali izbiro primerne lokacije za organizacijo manjšega sejma ...
Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...