Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...
VEDOŽELJNEŽ
“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”
Risanje na dogodkih ima presenetljive učinke
Za vas piše Lara Kastelic, facilitatorka in grafična facilitatorka , dne 26. 10. 2022
Grafična facilitacija je odličen način za popestritev vašega dogodka – Foto: Lara Kastelic
Vsi vemo, da obstajajo različni tipi učenja in da je eden izmed njih vizualen. Po nekaterih raziskavah je ta učni tip prevladujoč. To so s pridom pričeli uporabljati facilitatorji, ki so specialisti za proces, da skupino z uporabo različnih metod pripeljejo do želenega cilja. V praksi se je izkazalo, da skupina sodeluje in razume veliko bolje, če vsebino podpremo z grafičnimi elementi (zanimivi plakati, risanje sličic in diagramov, uporaba barvnih papirjev ipd.), ker so ljudje vizualci in bolje sledijo. In tako pridemo do grafične facilitacije, ki je v zadnjih letih doživela velik razvoj.
Na kratko: grafična facilitacija je podpora skupinskega procesa z uporabo raznolikih grafičnih elementov (npr. črke, puščice, sličice, barve).
Grafična facilitacija v praksi
Grafična facilitacija se lahko zgodi na veliko različnih načinov. Da bomo konkretni, si zamislimo dvodnevno konferenco.
Udeleženci sedijo na svojih stolih, poslušajo predstavitev, morda si delajo zapiske, definitivno ima vsak v svoji glavi svojo predstavo o tem, kaj predavateljica razlaga. Malo na levi strani od odra je na steni velik list papirja (1,5m x 2m) in ena oseba nekaj piše. Udeleženci od daleč opazujejo, da se nekaj riše.
Udeleženci med predstavitvami od daleč opazujejo dogajanje na papirju – Foto: Lara Kastelic
Med odmorom se približajo in ugotovijo, da so na papirju zelo slikoviti in barviti zapiski predstavitve, ki so jo ravnokar poslušali. Med branjem plakata:
- razmišljajo, kako so oni interpretirali vsebino (učinek: razumevanje),
- se spomnijo detajlov, ki so jih že pozabili in si jih tako bolje vtisnejo v spomin (učinek: pomnjenje),
- začnejo pogovor z do takrat ne znanim udeležencem, ki opazuje plakat (učinek: mreženje),
- morda se oba strinjata (ali pa tudi ne) s sintezo vsebine, ki je predstavljena (učinek: kritična presoja vsebine),
- ker je plakat zanimiv in estetsko privlačen, ga poslikajo in delijo na socialnih omrežjih ali pa s kolegi (učinek: vidnost dogodka).
Končni izdelek, risanje na papir – Foto: Lara Kastelic
Končni izdelek, digitalno risanje, tiskano na velik format. – Foto: Lara Kastelic
To storitev imenujemo grafična žetev (ang. graphic harvest, graphic recording). Grafični facilitator ni aktivno vključen v dogajanje. Njegova naloga je, da na koncu dogodka vizualno predstavi bistvena sporočila.
Končni rezultat je vedno tesno povezan s potrebami naročnika. Sama kot grafična facilitatorka vedno preverim, kaj so ključna sporočila, ki jih naročnik želi na končnih izdelkih (npr. komunikacijska sporočila projekta, mnenja udeležencev, zaključki delovnih skupin).
Grafična žetev je resen “multitasking”, ker hkrati poslušam, sinteziram in rišem nekaj estetskega in vsebinsko celovitega, zato jasne usmeritve naročnika zelo pomagajo pri tem procesu.
Dodana vrednost grafične žetve se za organizatorja pokaže tudi po zaključenem dogodku, ker lahko slikovito deli vsebine, ki so se zgodile – in to niso samo fotografije ljudi, ki sedijo ali stojijo. Za udeležence, ki so bili prisotni, je to znova priložnost, da se spomnijo vsebin, ki so jim prisostvovali.
Končni izdelek, digitalno risanje, tiskano na velik format – Foto: Lara Kastelic
Skladno s potrebami naročnika se odločimo za format izdelka
VELIKO FORMATNI PAPIR
Izdelek nastaja na velikem papirju na licu mesta, pred udeleženci. Tekom odmora lahko pridejo pokukat, kaj nastaja. Slaba stran je, da se težko dela popravke, ko je izdelek zaključen. Pogosto se zgodi, da se ti plakati znajdejo v pisarnah in so v navdih za nadaljne delo.
DIGITALNI IZDELEK
Digitalni izdelki so običajni na spletnih dogodkih, se pa odlično obnesejo tudi na dogodkih v živo. Grafični facilitator lahko sedi v dvorani ali pa doma, če poteka live stream. Pri tem formatu udeleženci ne morejo v živo spremljati nastajanja izdelka. Lahko pa naročnik na koncu poda komentarje in popravke, ki se jih dokaj enostavno vključi v končni izdelek. Če je dogodek večdneven, je možno, da se izdelek natisne na velikoformatni papir in se ga obesi pred začetkom novega dne, da dosežemo učinke poglabljanja vsebine in deljenja o dogodku.
To pa je le začetek…
Grafično facilitacijo lahko s pridom v različnih situacijah:
- na sestankih opremimo ekipo z nekaj osnovnimi veščinami risanja, da izgubijo šolski strah pred tem, da ne znajo risat in med razglabljanjem o problemu rišejo skice in diagrame, ker jim to pomaga razumeti ali se sploh vsi pogovarjajo o isti stvari,
- pri načrtovanju lastnih predstavitev s preprostimi triki za risanje na flipcharte in najbolj preprostimi risbicami človečkov dosežemo, da naši plakati pritegnejo pozornost.
In kar je najbolj pomembno: RIŠE LAHKO VSAK. Za to, da podpremo naše predstavitve in plakate, so dovolj najbolj preproste skice in nekaj puščic. Na delavnici Osnove risanja za delo s skupinami vam pokažemo in dokažemo, da je res enostavno.
Na delavnici o risanju, se učimo z risanjem – Foto: Lara Kastelic
Zaključek
Upam, da imate sedaj malo več jasnosti in ideje, kako lahko v svoj dogodek vključite risanje in kaj bodo koristi ne samo za vaše udeležence, ampak tudi za vas kot organizatorja.
Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:
PREBERITE VEČ
“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.
Kam torej na zabavno prednovoletno druženje, ki bo po meri vodstva podjetja in zaposlenih?
Tokrat bomo bolje pogledali izbiro primerne lokacije za organizacijo manjšega sejma ...
Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...