Spletno govorništvo je vse okoli nas. Če si čisto na začetku svoje poti, je prvi korak to, da preizkusiš svoje ...
VEDOŽELJNEŽ
“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”
Kateri so boljši – dogodki v živo ali spletni dogodki?
Za vas piše Nika Močnik, dne 20. 4. 2022
Spletni dogodki so se razcveteli v času pandemije – Foto: Eventnika, Siniša Kanižaj
Če pomislim na svoje delo tri leta nazaj, smo vedno govorili o dogodkih in s tem mislili dogodke v živo. Spletni dogodki skorajda niso obstajali, le kak webinar ali izobraževanje, izraza hibridni dogodki pa sploh nismo poznali.
Od takrat se je vse spremenilo. Organizatorji dogodkov smo bili na vrtiljaku – včasih smo lahko organizirali dogodke, včasih ne, nekaj časa samo za toliko oseb in s tako razdaljo, nekaj časa samo v svoji občini, občasno smo imeli še take in drugačne omejitve… Takrat se je veliko podjetij odločilo, da dogodke prestavi na splet.
Danes, ko omejitev praktično ni, se večina dogodkov vrača na tradicionalno, “v živo” varianto.
Kateri dogodki pa so boljši? Tisti v živo ali tisti na spletu? Odgovor ni tako zelo enostaven.
Različni tipi dogodkov
Pa si za začetek poglejmo različne tipe dogodkov. Poznamo:
Kjer se udeleženci in predavatelji ter organizatorji srečajo na točno določenem kraju ob točno določeni uri.
Kjer se udeleženci, predavatelji in organizatorji srečajo na eni izmed platform za spletne dogodke – lahko potekajo “v živo” ali pa so vnaprej posneti in organizator samo zavrti posnetek.
Dogodke v živo s spletnim prenosom
Predavatelji, organizatorji in večina udeležencev je na skupnem kraju ob istem času, snemalna ekipa dogodek snema in istočasno pretočno predvaja na eni izmed spletnih platform za ogled v živo (Facebook, Youtube, StreamYard), kjer ga lahko spletni udeleženci gledajo, ne morejo pa aktivno sodelovati.
Kjer je nekaj predavateljev v živo, nekaj na spletu, udeleženci so tudi razdeljene med tiste v živo in tiste na spletu, prav tako pa je organizatorska ekipa v veliki meri na lokaciji dogodka, nekaj pa jih upravlja s spletno platformo za hibridni dogodek. Običajno sta tudi dva moderatorja – eden na dogodku v živo in en spletni).
Kaj jaz menim o različnih tipih dogodkov
Moje stališče do različnih tipov dogodkov je takšno:
Dogodki v živo
Vsi smo jih navajeni, vsi jih imamo radi, vsi jih znamo organizirati. Najboljši so za takrat, kadar je poudarek tudi (ali pa izključno) na mreženju, saj na spletu to največkrat ne izpade dobro. Kadar je torej eden izmed vaših namenov, da udeleženci spoznajo koga novega, se pomrežijo, izmenjajo kontakte ali se preprosto podružijo, takrat naj bo dogodek izveden v živo ali pa sploh ne.
Dogodek v živo Mojstrica samozdravljenja – Foto: Mojca Vozel, Ines Krivec
Spletni dogodki
So izjemno dobri za predajo znanja, če je organizator in pa predavatelj ustrezno predelal vsebino. Omogočajo nam dostop od kjerkoli. Primer: sama sem se pred kratkim preselila na Dolenjsko in se lahko vsak dan udeležim kakšnega spletnega predavanja, ne glede na to, od kod je organizator. Zadnjič sem bila na izobraževanju Območne ortne zbornice Sežana, jaz pa doma, za mojo mizo na Dolenjskem!
Primer spletnega dogodka na Zoom platformi – Foto: Eventnika, Anja Novak
Dogodki v živo s spletnim prenosom
Teh dogodkov smo v zadnjih dveh letih izvedli največ, večina organizatorjem pa temu reče kar hibridni dogodek. Imamo sicer dve publiki, ampak pravi hibridni dogodek omogoča enako udeležbo vsem, tukaj pa to ni omogočeno. Vseeno so zelo priročni, kadar želimo, da naše sporočilo doseže čim več ljudi. Opcija je tudi, da dogodek snemamo in objavimo posnetek. Meni je zelo všeč, da si lahko posnetek ogledam pozneje, saj mogoče ravno v času trajanja dogodka ne morem spremljati vsebine, z veseljem pa jo pogledam ali poslušam, ko imam čas.
Spletni prenos koncerta Bodi v Cvetju – Foto: Eventnika, Nika Močnik
Hibridni dogodki
So najtežji za izvedbo, saj vzamejo največ časa za pripravo (pa tudi največ denarja, ki ga naročniki največkrat ne želijo investirati, da bi bil dogodek dober). Če budgeta ni, da bi hibridni dogodek dobro izpeljali, ga zato raje ne delamo.
O prednostih in slabostih hibridnih dogodkov je pisal že naš sodelavec Miha v članku Zakaj so hibridni dogodki bolj pomembni kot live-stream.
Hibridni dogodek World of Synergy 2020 – Foto: WOS, Siniša Kanižaj
Zaključek - Najprej definirajmo namen
Pomembno je, da vedno najprej definiramo namen dogodka, šele nato pa lahko določimo njegov tip (ali bo to spletni, hibridni, v živo ali v živo s prenosom). Če je eden izmed namenov (ali celo glavni namen) druženje, potem absolutno naredimo dogodek v živo, brez spletnega prenosa. Če je dogodek izobraževalne narave in je vaš predavatelj vajen prilagoditi vsebino za splet, udeleženci pa so iz različnih krajev (ali celo držav), potem je spletni dogodek dobra izbira. Če delamo dogodek preko spleta na kakršen koli način, ga moramo ustrezno preoblikovati (predvsem njegovo vsebino prilagoditi spletni izvedbi) in dobro premisliti tehnične detajle.
Kontaktirajte nas, ekipo Eventnika, če želite pomoč pri vašem naslednjem spletnem ali hibridnem dogodku. Pomagamo vam lahko pri organizaciji dogodka ali pa vam samo svetujemo o optimalnem načinu organiziranja.
Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:
PREBERITE VEČ
“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.
Pogumno smo zakorakali v leto 2023 in na vidiku so spremembe, tako osebne kot poslovne narave.
Bi radi organizirali dogodek in ne veste, kako sploh začeti? Lokacija, datum, dekoracija, hrana, glasba, ...
Spletno govorništvo je vse okoli nas. Če si čisto na začetku svoje poti, je prvi korak to, da preizkusiš svoje ...