Vedoželnjež_živo2
Vedoželnjež_živo3
Vedoželnjež_živo4
Vedoželnjež_živo1

VEDOŽELJNEŽ

“Blog, ki vam bo razkril majhne in velike skrivnosti profesionalnih organizatorjev dogodkov.”

Vedoželnjež_main3
Avtor Koncert Vedoželjnež

A gremo naredit koncert?

Za vas piše Matic Munc, dne 7. 9. 2022

Koncert

Pri organizaciji koncerta moramo poleg na nastopajoče misliti še na veliko drugega. – Foto: Decline the Fall, Ciril Zupan

Ravno prebiram zajetno monografijo, kjer avtorica dobro argumentira, da sta gledališčna in glasbena produkciji najtežji v svetu umetnosti. Načeloma zato, ker vključujeta veliko ljudi, mnogo podrobnosti in ker se morajo vsi koščki na koncu sestaviti v celoto, ki jo občudujemo na odru. Danes bomo malo pokukali v zaodrje in se dotaknili organizacije koncertov. Kako je to vse skupaj videti, na kaj je potrebno biti pozoren in podobno. Niti slučajno se ne hvalim, da imam s tem tako obširne izkušnje kot mnoge kolegice in kolegi slovenske scene, nekaj malega pa sem pobrkljal tu in tam.

Recimo, da začnemo tam, da si to želiš narediti prav ti, mogoče z nekaj prijatelji, saj začenjaš poslovno skupino, delovni projekt ali pa kar tako. Mogoče za čisti začetek precej pogosta napaka, ki se nam primeri čisto človeško – kadar smo obiskovalci nekega dogodka v določenem klubu, predvidevamo da je lastnik kluba tudi organizator. Pogosto to ne drži. Klub računa za prostor, vendar je v ozadju dogodka druga skupina ljudi. Imamo povsem sprejemljivo slovensko besedo “organizator”, vendar se slengovsko pogosto uporablja izraz “eventer”. Torej, recimo da se želite preizkusiti v vlogi “eventerja”, pa gremo!

Koncertna zgodba se začne okoli izvajalcev

Slovenske glasbene skupine se zastopajo same ali imajo mogoče svojega profesionalnega predstavnika, recimo mu manager. Ko bomo navezali ta prvi kontakt z glasbeno skupino, bomo preverjali tako njihovo pripravljenost, datumsko dostopnost in pogoje sodelovanja. Da, tudi to, kakšen honorar skupina pričakuje za svoj nastop. Močno odklanjam brezplačne nastope, saj so do glasbenikov in glasbenic ponižujoči, čeprav včasih ob splošnem strinjanju sklenemo tudi takšne dogovore, vendar načeloma v skupno zadovoljstvo. Praviloma je glasbena skupina upravičena do honorarja. To bo prva postavka na vašem finančnem načrtu dogodka. Verjetno boste svojo zgodbo spletli okoli nekega prostora (odprtega ali zaprtega), torej je na seznamu vaših kontaktov upravnik ali lastnik tega prostora eden prvih, ki ga morate kontaktirati. Tudi tukaj bo šlo za vprašanja datumov in seveda najema prostora. Zadnje čase se bolj popularni prostori rezervirajo kar veliko vnaprej, da ne boste presenečeni, če ne bo noben datum več na voljo. Tako da nekako pol leta naprej je ustrezno načrtovanje, za res velike zadeve tudi eno leto, za zelo majhne pa je lahko dovolj nekaj tednov, vendar le pod pogojem, da imajo seveda vsi čas. Ko imate pod streho te osnovne pogoje, torej datum, prostor in seveda nastopajoče, lahko pletete celotno logistično podporo.

Kvaliteten zvok in lučna tehnika sta izjemnega pomena, da dogodek uspe

Sam dojemam povsem enakovredno tako zvok kot luč, čeprav ima zvok v naših stereotipnih pogledih prednost. Če bomo res iskreno pregledali svoje spomine, bomo spoznali, da so koncerti, ki so nam res ostali v spominu, zaznamovali tako odlične zvočne slike kot efektni svetlobni učinki. Ta kombinacija je odločilna tako za zadovoljstvo nastopajočih kot obiskovalcev.

Če delate dogodek v ustaljenem klubu, vam bo verjetno na voljo hišni tehnik, ki tudi skrbi za opremo, vendar vnaprej ne pričakujte presežkov. Mogoče bo zadolžen tako za zvočno mešalno mizo kot tudi za lučno mešalko in to narejeno po liniji najmanjšega odpora. Hm, torej mogoče morate najeti še dve osebi, mogoče jih ima glasbena skupina na zalogi, saj z njimi dela že več časa, vendar … hm … ta izbrani dan nimata časa, ker sta angažirani nekje drugje. Zadeve se začenjajo zapletati in v bližnjo železnino greste po zalogo dodatnih jeklenih živcev. Telefoni pregorevajo, razni chati so polni sporočil, prihaja čas, da uredite svoje komunikacije. Kljub privlačnosti elektronske komunikacije vam toplo na srce polagam, da so sestanki v živo na začetku takšnega projekta lahko bistveni za tekočo komunikacijo, potem boste že lahko stvari urejali po telefonu in klepetalnikih, vendar … usedite se. Preverite, kaj in kako, kdo in kaj in potem rešujte težave. Ne pustite, da vas živčnost obvladuje, čeprav je do koncerta le še mesec in pol, vi pa še sploh niste začeli s promocijo. Stop. Trenutno smo še pri logistiki.

Ne vem, ali sem vas prestrašil ali mogoče celo navdušil za zelo specifično vejo organizacije dogodkov, torej koncertov. Mogoče se sprašujete, kje lahko nabirate izkušnje, saj šole za organizacijo dogodkov ni. Povsem iskreno vam lahko zapišem, da ko sem se lotil pisanja tega bloga, so mi misli letele sem in tja, toliko tega je pomembnega in bal sem se, da bom kaj pozabil. Seveda sem pozabil marsikaj in mnoge zadeve so zapisane na splošno. Zato dajmo zaključiti takole – brez izkušenj vam noben eventer ne bo dal dela na področju organizacije koncerta, vedno pa smo veseli resnih in odgovornih prostovoljcev. Samo skozi delo z nami boste lahko spoznali mnoge podrobnosti "v drobnem tisku", česar noben blog ne more zajeti. Če ste dovolj trmasti, boste že našli pot do nas, konec koncev radi sodelujemo z Eventniko(link na našo speltno stran), ker so na svojem področju profesionalci. Po nekaj koncertnih dogodkih boste dobili dovolj samozavesti, da se česa lotite v svoji skupini. Vsak začetek pa je malo težji, kajne?

Efekti svetlobe koncertnemu dogajanju dodajo veliko. – Foto: Decline the Fall, Ciril Zupan

Zdaj se želim dotakniti treh tehničnih podrobnosti, ki so pogosto spregledane -“roadieji”, prodajalci in varnostniki. Na samem dogodku in še bolj pred njim bo potrebno opraviti kar nekaj fizičnega dela – prestavljati težje predmete, inštumente, imeti v žepu izvijač in klešče, postaviti pano, mogoče obesiti “zastavo” banda. Zanesljiva ekipa “roadiejev” je izjemnega pomena, da dogodek začne teči že davno prej, preden umetniki pridejo. Priprava odra je naloga, ki jo zaupamo ljudem, ki vedo, kaj delajo. Ne zgolj prijateljem, ki bi bili radi zraven in potem visijo nekje po prostoru. Podobno velja za tiste, ki bodo skrbeli za delo na stojnicah, tako z vstopnicami in pri prodaji izdelkov ali t.i. “mercheu”. Spet iščemo zanesljive ljudi, ki jih ni strah delati z denarjem, se znajdejo in so tudi dovolj prijazni in poslovni, da jim lahko zaupamo delo s strankami. In nazadnje še varnostniki ali reditelji (tukaj nimamo prostora, da bi šli v podrobnosti, kaj je razlika, je pa zelo pomembna). Mogoče boste morali najeti zunanjo varnostno službo, mogoče ne … Odvisno od dogodka.

Zdaj smo prišli do nekaj ugotovitev: tabela na strani stroškov postaja nevarno dolga in zajetna ter na drugi strani za dogodek potrebujete kar nekaj ljudi. Tako bomo morali s celotnim dogodkom nekaj zaslužiti, drugače bo minus boleč in delati moramo z zanesljivimi ljudmi, ki jih želimo tudi plačati za njihovo profesionalno delo. Verjetno bomo prodajali vstopnice. In saj res, ljudi moramo opozoriti na dogodek, gremo se promocijo!

Kaj pa promocija?

Nekateri dogodki so brezplačni, ker so del nekega projekta, ki dobiva finance iz drugega vira, nekateri so brezplačni, ker jih organizira tisti, ki ima v lasti tudi šanke in računa, da bo dovolj zaslužil s pijačo. Da,šank lahko prinaša lep dobiček in iz izkušenj vemo, koliko bo zapravila neka ciljna skupina glede na starost in geografsko pripadnost. Pač tako je … Če to pomnožite s številom obiskovalcev … ja. Vendar je možno, da šank ni v vaši domeni. Zato boste morali razmišljati o vstopnicah, ki vam bodo pokrile vstopne stroške. Začeli boste določati ceno, ki je ravnotežje med stroški, kupno močjo vaše publike in prostorom. Vendar … kako bodo ljudje sploh izvedeli za vas?

Promocija je v teh časih precej težka naloga, predvsem zaradi prenasičenosti z informacijami, kjer se v tej poplavi naš dogodek zlahka izgubi. Načeloma vedno načrtujemo neko kombinacijo klasičnega in digitalnega oglaševanja, seveda pa kanale prilagajamo spet glede na dogodek, populacijo, kraj … Idealno je, da imate v ekipi nekoga, ki skrbi zgolj za ta vidik, za dober timing, za posredovanje vsebin, dobrega fotografskega in video materiala in tako dalje … Seveda se glas o dogodku širi tudi od ust do ust, torej spodbujamo vse udeležene, da govorijo o dogodku, vabijo, seveda delijo digitalne vsebine … Tako lahko marsikaj dosežemo organsko, možno pa je, da bomo morali vložiti tudi nekaj denarja v promocijo. Skrbniki socialnih omrežij niso humanitarne organizacije, temveč spretni poslovneži, ki svoje storitve načeloma tržijo. In še na en vidik ne smemo pozabiti – zaradi varovanja avtorskih pravic moramo urejena razmerja do organizacij za varovanje avtorskih pravic (SAZAS in IPF), kar pa skoraj zahteva svoj dolg blog.

Moderacija na koncertih

Proti koncu še nekaj stavkov o kulturi moderacije na koncertih, za katero upam, da se spet enkrat vrne, saj je v moji mladosti vedno začinila vsak koncert. Nekdo je splezal na oder in napovedal nastop, povezoval dogodek in spodbujal publiko. Zdaj se mi vse prepogosto dogaja, da pridem nekam v tišino, nekaj mojstrov spleza na oder in začnejo igrati. Manjka mi potrebna dramaturgija dogodka in moderatorji smo ta košček vedno dodali.

Dan D

Zdaj je prišel datum dogodka. Zjutraj dobimo SMS, da je član benda verjetno zbolel, vremenska napoved je slaba, obeta se dež in v predprodaji smo prodali zgolj 50 vstopnic. Takrat globoko dihamo in rešujemo nastale težave. Na tonsko vajo pridejo vsi, član je samo nekaj slabega pojedel včeraj in bo malo stisnil zobe. Kljub dežju se pred vrati nabere čedna gruča ljudi in potem se prižgejo luči in … gremo! 

Zaključek

Ne vem, ali sem vas prestrašil ali mogoče celo navdušil za zelo specifično vejo organizacije dogodkov, torej koncertov. Mogoče se sprašujete, kje lahko nabirate izkušnje, saj šole za organizacijo dogodkov ni. Povsem iskreno vam lahko zapišem, da ko sem se lotil pisanja tega bloga, so mi misli letele sem in tja, toliko tega je pomembnega in bal sem se, da bom kaj pozabil. Seveda sem pozabil marsikaj in mnoge zadeve so zapisane na splošno. Zato dajmo zaključiti takole – brez izkušenj vam noben eventer ne bo dal dela na področju organizacije koncerta, vedno pa smo veseli resnih in odgovornih prostovoljcev. Samo skozi delo z nami boste lahko spoznali mnoge podrobnosti “v drobnem tisku”, česar noben blog ne more zajeti. Če ste dovolj trmasti, boste že našli pot do nas, konec koncev radi sodelujemo z Eventniko, ker so na svojem področju profesionalci. Po nekaj koncertnih dogodkih boste dobili dovolj samozavesti, da se česa lotite v svoji skupini. Vsak začetek pa je malo težji, kajne?

Vam je naša objava pomagala? Delite jo s prijatelji:

PREBERITE VEČ

“O tem, kaj se dogaja v svetu organizacije dogodkov”.

Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...

Kam torej na zabavno prednovoletno druženje, ki bo po meri vodstva podjetja in zaposlenih?

Vsi vemo, da je teambuilding ključnega pomena za razvoj uspešnih organizacij. Najbrž se vsi vsako leto sprašujemo, ...

Kam torej na zabavno prednovoletno druženje, ki bo po meri vodstva podjetja in zaposlenih?

Tokrat bomo bolje pogledali izbiro primerne lokacije za organizacijo manjšega sejma ...